Veelgestelde vragen
FAQ – meest gestelde vragen Via Natura
Wat zijn de openingstijden en wanneer kan ik jullie bereiken?
Via Natura
Dorpstraat 40
7361 AV Beekbergen
Rondom de winkel kan je gratis parkeren. Er is een ruime parkeerplaats achter de winkel.
De winkel in Beekbergen is geopend op:
Maandag 13:00 – 17:30 u
Dinsdag 9:00 – 17:30 u
woensdag 9:00 – 17:30 u
donderdag 9:00 - 17:30 u
vrijdag 9:00 - 17:30 u
Zaterdag 9:00 – 16:00 u
Tijdens openingstijden zijn wij telefonisch bereikbaar op: 055-8430743
info@via-natura.nl
E-mail berichten worden gelezen en beantwoord tijdens onze openingstijden.
Op onze website kan je eenvoudig al onze natuurlijke producten kopen. Biologische voeding, natuurlijke snacks, voedingssupplementen uit onze natuurdrogist.
Alles om jouw hond en kat gezond te houden of de gezondheid van je dier te bevorderen.
Hoe plaats ik een bestelling?
DIEPVRIES PRODUCTEN - KVV
Wij versturen geen diepvries producten. Je kan deze dan ook niet via onze webshop bestellen. We hebben in de winkel een heel ruim assortiment diepvriesproducten voor hond en kat. Kom hiervoor naar de winkel en laat je verrassen naar ons ruime assortiment diepvries vers vlees voedingen voor hond en kat.
Wil je meer dan een paar producten kvv kopen? We kunnen het per omverpakking voor je bestellen. We krijgen meerdere keren per week geleverd.
Koop je grote hoeveelheden in dan heb je recht op zogenaamde 'grootverbruikskorting'. Deze prijslijst en de voorwaarden zijn op aanvraag verkrijgbaar per email of in de winkel.
Bel ons om je bestelling door te geven 055-8430743 of mail naar: info@via-natura.nl
Wanneer wordt mijn online bestelling verwerkt en verzonden?
Al onze ‘niet diepvries’ producten kun je online via deze website bestellen.
Bestellingen gedaan op maandag t/m vrijdag vóór 14:00 uur, gaan dezelfde dag nog mee met PostNL.
Met uitzondering van drukte bij PostNL is de verwachting dat je bestelling dan de volgende werkdag bij jou aangeboden wordt.
Kan mijn pakket ook naar een ander afleveradres?
Bij het bestelling kan je een afwijkend afleveradres aangeven. Wij hanteren altijd het ‘afleveradres’’.
Wil je jouw pakket bij een PostNL punt ophalen?
Dat kan ook! geef dan duidelijk aan welk bedrijf dat is en wat het adres is.
Kan ik een bestelling via de webwinkel ook ophalen in de winkel?
Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om je bestelde product bij ons af te halen in de winkel in Beekbergen.
Kies dan bij het afrekenen de optie “afhalen in de winkel”.
Als je bestelling succesvol is afgerond en wij hebben deze voor je klaarstaan, krijg je van ons bericht.
Kunnen jullie een product voor mij apart leggen of reserveren?
We kunnen geen producten voor je reserveren of achterhouden zonder dat we een bestelling en betaling hebben ontvangen.
Onze voorraad is over het algemeen heel ruim. Wil je toch zeker weten dat jouw gewenste product voor jou klaar staat?
Doe dan je bestelling en betaling voor 14u, dan leggen we het dezelfde dag nog klaar.
Kan ik een product dat niet voorradig is bestellen?
Hebben we een product niet op voorraad of niet in ons assortiment? Dan kan je dit bij ons bestellen, doorgaans is de levertijd kort.
Neem contact met ons op, dan bespreken we de levertijd met je. Zodra het product dan binnen is, kan je het online of in de winkel bij ons kopen.
Hoeveel voorraad is er beschikbaar?
Op de webshop zie je de beschikbare voorraad. Meerdere keren per week krijgen we leveringen en zullen voorraden aangevuld worden. Je mag altijd even contact opnemen om te informeren.Af en toe is de voorraad niet kloppend.
Heb je iets besteld dat we toch niet op voorraad hebben? We nemen altijd contact met je op en zorgen dat we het voor je oplossen.
Wat zijn de verzendkosten?
Wij hanteren zo laag mogelijke verzendkosten.
Bezorging binnen Nederland: - komt je bestelling boven de 50 euro, dan wordt je pakket gratis verzonden, daar onder betaal je 5,95 euro verzendkosten.
Bezorging naar België:- Komt je bestelling boven de 89 euro, dan wordt je pakket gratis verzonden, daar onder betaal je 8,95 euro.
Op welke manier kan ik betalen?
Op onze webshop kan je betalen via:
- IDEAL,
- Paypal
- Bancontact – Mr Cash (voor Belgische klanten)
- vooruit betalen via bankoverschrijving.
Wij versturen je pakket zodra de betaling bij ons binnen is, mits voor 14u op werkdagen (ma tm vrij) Zodra je betaling binnen is, krijg je hier automatisch bericht van en gaan we bezig met je bestelling en versturen we het nog dezelfde dag.
In de winkel kan je betalen met Pin (contactloos), contant of Creditcard (niet alle passen worden geaccepteerd)
Is er een minimum order bedrag?
Wij hanteren geen minimum order bedrag. Je betaald altijd onder de 50 euro 6.50 euro verzendkosten.
Ik heb online besteld en betaald, wat gebeurt er dan?
Dank je wel voor je bestelling! Zodra je betaling is gelukt krijg je van ons een automatisch bericht. We gaan direct voor je aan de slag.
Zodra je pakket een verzendetiket gekregen heeft, krijg je een mail dat je pakket dezelfde dag nog mee gaat naar PostNL. Vanaf dat moment is er een track&trace beschikbaar. Je kan je pakket volgen via deze link of de app van PostNL.
Bestel altijd op tijd, wacht niet tot het voer bijna op is!.. Het kan altijd gebeuren dat door omstandigheden bij PostNL je pakket vertraging op loopt. Rondom feestdagen en zeker in de maanden november en december heeft PostNL het extreem druk. Je pakket is dan vaak meerdere dagen onderweg.
Geven jullie korting?
Als je bij ons een account aanmaakt, spaar je automatisch punten.
Op dit moment zijn we dit proces nog aan het verbeteren. Nog even geduld!
Regelmatig hebben we leuke acties, of organiseren we een evenement.
We communiceren dit via Facebook en onze nieuwsbrief.
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief, zo ben je er als het eerste bij!
Mijn pakket heeft vertraging of ik heb een klacht over PostNL
Neem altijd even contact met ons op als je vragen hebt, we denken graag met je mee.Het kan diverse redenen hebben waarom je pakket vertraging op loopt bij PostNL. Wij hebben hier geen enkele invloed op. Zodra je pakket bij ons is opgehaald is de levering 'uit onze handen'.Mocht je een klacht hebben over PostNL kunnen wij die voor je doorzetten.
Er is iets mis met mijn bestelling.
Een foutje kan natuurlijk gebeuren... we lossen het altijd met jou samen op.
Neem contact met ons op als er iets niet naar wens is.
Als er schade aan of in de doos is of er mist iets, neem dan een duidelijke foto en stuur deze naar ons toe.
De snack die ik gekocht hebt heeft een andere kleur of formaat dan op de foto.
Onze snacks zijn allemaal puur natuurlijk, zonder conserveringsmiddelen of onnatuurlijke voedingsstoffen. Zo weet je zeker dat je jouw hond en kat op een gezonde manier kan belonen. Omdat de snacks gedroogd zijn kunnen ze afwijkend zijn van kleur, grootte, gewicht en geur. Dit is normaal.Heeft je ontvangen snack een andere kleur, afmeting of gewicht dan kunnen we niets voor je betekenen. Natuurlijke snacks hebben altijd mogelijke veranderingen.Mocht je wensen hebben, meld die dan altijd vóór je een bestelling doet. Waar mogelijk houden we er graag rekening mee! Mijn dier lust of verdraagt de voeding niet dit ik gekocht heb.Als je een nieuwe smaak of voeding gaat uitproberen, zorg dan voor de zekerheid altijd dat je eerst de kleinste verpakking beschikbaar koopt. Als het bevalt kan je naar de grotere verpakking.Sommige dieren zijn erg kieskeurig. Hier hebben wij geen oplossing voor. Opengemaakte verpakkingen kunnen we niet vergoeden. Je mag deze naar ons retourneren, we doneren deze dan, op jouw kosten aan de dierenvoedselbank Apeldoorn.Wij zijn gespecialiseerd in voedingen voor allergische of voedsel gevoelige honden. Omdat wij weten welke voedingsstoffen er in onze voedingen zitten, kunnen we je goed adviseren. Vraag ons om advies, zo denken we met je mee en kunnen we je meer gericht adviseren welke voeding te kopen.